Ah Zhong Mee Sua / 阿宗麵線


-- Like many other Asian cities, Taiwan is known for their street food. Everywhere you go, there would be food stalls, tucked within the small alleys and lanes which would offer something to go .

-- Seperti bandar-bandar Asia yang lain,Taiwan terkenal dengan makanan tepi jalan . kemana anda pergi akan terdapat gerai-gerai makanan yang terletak di lorong-lorong kecil dan lorong yang akan menawarkan makanan sedap .

-- 像许多其他亚洲城市 , 台湾是著名路边的食物 . 你到处走都会有大排档在路旁 , 在小巷所提供的食物真好味 .



-- One of the iconic dishes in Taiwanese street food is their mee sua , rice vermicelli cooked in a thick starchy broth and between of all the outlets around , the most visited is probably Ah Chung Mee Sua at Ximending .

-- Salah satu hidangan ikonik di makanan tepi jalan Taiwan adalah mee sua , mee hoon mereka dimasak dalam sup berkanji tebal dan antara semua kedai-kedai di sekitar , yang paling kerap dilawati oleh orang ramai adalah Ah Chung Mee Sua di Ximending .

-- 其中一个台湾特色街头食品就是面线 , 面线煮熟入肉汤内 , 在西门町买卖小吃当中 , 阿宗麵線最有人气的 .


-- Ah Chung Mee Sua is a popular shop that visited by both locals and tourists from all over the world . The place is always crowded all day long with folks slurping , standing , seated or even squatting enjoying their signature hot bowl of mee sua .

-- Ah Chung Mee Sua adalah kedai yang paling popular yang dikunjungi oleh penduduk tempatan dan pelancong dari seluruh dunia . Tempat ini sentiasa penuh sepanjang hari dengan orang yang berdiri , duduk atau mencangkung menikmati semangkuk mee sua yang panas .

-- 阿宗麵線的顾客都是来自当地人和游客世界各地 , 这个地方一整天都满人在嘟嘟地吃 , 站着 , 坐着或蹲着的享受热热一碗阿宗麵線 .


-- You can add from these three condiments to give your mee sua soup more flavor . I added a little bit of everything and it turned out awesome .

-- Anda boleh menambah  tiga perasa untuk memberi mee sua anda lebih rasa . Saya tambah sedikit segala-galanya dan ternyata hebat .

-- 您可以加这三个调味品 , 让您的面线更有味道 . 我加了一切点点 , 它的味道真棒 .


108, Taiwan, Taipei City, 
Wanhua District, Emei St, 8號
Hours : Daily 10AM - 11PM


Comments

Popular posts from this blog

Klebang Original Coconut Milkshake @ Melaka

Nicsmann 1940s By Lewré , The Starling

Big Bowl Curry Noodle , Selayang

New Boston Restaurant @ Klang

How Emerald Brilliant Produce Cheongsam